Rewolucja w dziedzinie modyfikacji i ograniczenia tarcia jednostek silnikowych właśnie nadeszła. Można znacząco podnieść sprawność olejów syntetycznych silnikowych, czy też specjalistycznych stosowanych do przekładni mechanicznych oraz hydraulicznych. Wszystko dzięki modyfikatorom tarcia.

Klasyczny olej i jego wady

Ogólnie ujmując, to nowoczesne oleje syntetyczne są bardzo dobrymi środkami, niemniej jednak w pewnych sytuacjach okazuje się one niewystarczające dla współczesnych potrzeb klientów oraz warunków eksploatacji pojazdów silnikowych. Szczególnie mocno odczują to posiadacze samochodów w Polsce, gdzie gros pojazdów to jednostki wyokopojemnościowe o przebiegu co najmniej 150-200 tysięcy kilometrów. Siłą rzeczy w tych jednostkach trzeba się spodziewać nagarów, degeneracji oraz podwyższonego tarcia. Nawet najtrwalszym jednostkom napędowym może się to dać we znaki i znacząco ograniczyć parametry funkcjonalne tychże silników.

Odpowiedzią na niedostateczne hamowanie, redukowanie temperatury oraz brak właściwości przeciw-depozytowych są specjalistyczne modyfikatory tarcia. Podstawowym atutem tychże jest zastosowanie nanocząsteczek i związków o zredukowanym charakterze jonowym. Współcześnie wykorzystywany siarczek molibdenu, wolframu oraz coraz częściej – grafen okazują się skuteczne w przenoszeniu tarcia i limitowaniu zużycia się elementów cylindra oraz tłoków.

Jak działa ten preparat?

Preparatów jest wiele, niemniej jednak zasada działania jaka prezentują modyfikatory tarcia jest zbliżona. Podstawowym atutem niewielkich cząsteczek okazuje się zdolność do wnikania w obręb każdej powierzchni, brak tworzenia się depozytów i osadzania się elementów przeciwzatarciowych oraz skuteczne zmniejszenie niekorzystnych oddziaływań w zakresie zmiennych temperatur. Modyfikatory tarcia mogą być dodane do praktycznie każdego oleju syntetycznego, a ich połączenie z czynnikami addycyjnymi w paliwie gwarantuje jeszcze lepsze rezultaty.

Cząsteczki siarczku wolframu albo molibdenu tworzą zawiesinę, która umieszczona jest pomiędzy strukturami cylindra a tłoka. Przenoszą one efektywnie tarcie pomiędzy powierzchniami, na zasadzie nano łożysk kulkowych. Struktura chemiczna determinuje takie zachowanie się cząsteczek wobec siebie, co pozwala redukować tarcie w bardzo znacznym stopniu.

Warto z tego skorzystać?

Jak najbardziej. Modyfikatory tarcia to doskonała odpowiedź na potrzeby jednostek wysokiej mocy, wysłużone oraz szczególnie narażone na degenerację wskutek uprzednich uszkodzeń lub specyfiki konstrukcyjnej.

Każdy użytkownik na pewno będzie zadowolony z ochrony realizowanej przez profesjonalne związki modyfikatorów tarcia!

Modyfikatory tarcia znajdziesz w sklepie czarnepaliwo.pl

[Głosów:6    Średnia:2.3/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCzy warto zamontować koła podporowe?
Następny artykułProfesjonalne lakierowanie felg
Jacek
Od lat pasjonuje się motocyklami, a niedawno postanowiłem założyć swojego bloga, gdzie dzielę się swoją wiedzą o motorach. Pierwszy motor: WSK125, aktualnie: BMW R 1200 RT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here