Oferta na akcesoria do felg aluminiowych oraz śrub do nich jest na tyle rozbudowana, że jeśli nie do końca orientujemy się, czego potrzebujemy, to wybór nowego sprzętu może okazać się stosunkowo trudny. Do tego należy dodać fakt, że niewłaściwe dobranie osprzętu do felg może zaowocować nie tylko mniejszymi lub większymi problemami w czasie instalacji, ale również już podczas eksploatacji samochodu. W tym miejscu trzeba zdecydowanie podkreślić, że taka sytuacja jest niedopuszczalna, albowiem może prowadzić do poważnych i niebezpiecznych konsekwencji, wśród których najpoważniejsze są uszkodzenie układów ABS a nawet odpadnięcie koła podczas jazdy. Chyba nie trzeba tłumaczyć, czym to się może skończyć – dlatego weźmy po prostu za pewnik, że tego tematu nie można w żadnym razie bagatelizować.
Kryteria i parametry wyboru
W razie braku pewności co do tego, jakie śruby do felg wybrać lub czy wytypowane modele są odpowiednie, należy sięgnąć po poradę fachowca. Zazwyczaj odpowiednio wykwalifikowane osoby można znaleźć już w sklepie, a już na pewno w serwisie czy warsztacie samochodowym. Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje na temat śrub, żeby przynajmniej było wiadomo, od czego zacząć.
Śruby do felg opisane są kilkoma oznaczeniami, które będą pomocne w zorientowaniu się, czy dany model będzie odpowiedni do naszej felgi. To podstawowe informacje, dlatego powinny być jasno wymienione na opakowaniu produktu.
Osadzenie śruby
Ten parametr musi dokładnie odpowiadać gniazdom, jakie posiadają nasze felgi. Obecnie stosowane rodzaje osadzeń to płaskie, kuliste oraz stożkowe. Analogicznie, w felgach mogą się znajdować gniazda płaskie, kuliste albo stożkowe. Jeżeli wybierzemy nie pasujące do gniazd śruby, to felgi mogą być źle przymocowane, co z kolei poprowadzi do negatywnych konsekwencji opisanych kilka akapitów wyżej. Można więc potraktować osadzenie jako priorytetowy parametr i od niego zacząć wybór.
Skok i średnica gwintu
To również bardzo ważny parametr. Tutaj sama felga nie ma już znaczenia, bowiem śruby muszą się dopasować do piasty koła. Najłatwiej dobrać skok i średnicę gwintu poprzez odkręcenie starej śruby do felgi i dokonanie pomiarów. Innym sposobem jest sięgnięcie do technicznej specyfikacji pojazdu lub wykorzystanie odpowiednich konfiguratorów.
Długość śruby
To kolejna bardzo istotna kwestia, którą trzeba wziąć pod uwagę podczas wybierania nowych śrub. Tak jak w przypadku osadzenia oraz gniazd, zły wybór w temacie długości śruby do felg może prowadzić do powstawania zagrożeń w trakcie jazdy samochodem. Odpowiednia długość śruby powinna być podana w specyfikacji technicznej felgi, którą znajdziemy w dokumentach jej towarzyszących.
Sprawdzone śruby do felg znajdziesz tutaj: https://felgeo.pl/pol_m_Mocowanie-i-zabezpieczenie-kol_Sruby-do-felg_Sruby-mocujace-343582.html.