Zużyte świece zapłonowe – objawy zwiastujące konieczność wymiany

0
Zużyte świece zapłonowe

Świece zapłonowe to istotny element układu napędowego. Odpowiadają one zarówno za rozruch silnika, jak i jego właściwą pracę w trakcie jazdy. Warto więc wiedzieć, kiedy należy wymienić świece zapłonowe. Objawy związane z ich postępującym zużyciem mogą doprowadzić do braku możliwości uruchomienia jednostki napędowej.

Problemy z uruchomieniem silnika – czy to wina świec zapłonowych?

Za różnego typu problemy z rozruchem układu napędowego mogą odpowiadać zróżnicowane czynniki. Często okazuje się, że kłopoty z uruchomieniem silnika związane są ze zużytymi świecami zapłonowymi. Jeśli wina leży po stronie świecy, należy wymienić ją niezwłocznie na produkt wysokiej jakości, pochodzący z pewnego źródła. Dobrym rozwiązaniem może być zakup świecy DENSO K20TT na Deler.pl.

Każdy kierowca powinien zdawać sobie sprawę z objawów, jakie wykazuje uszkodzona świeca zapłonowa. Dzięki tej wiedzy możliwa jest szybka reakcja w sytuacji, gdy okazuje się  to konieczne.

Po czym poznać, że świece zapłonowe są do wymiany?

Najbardziej charakterystycznym objawem zużycia świec zapłonowych jest spadek mocy silnika. Nie dzieje się to jednak od razu. Osiągi samochodu stają się coraz słabsze, aż w końcu silnik nie jest w stanie odpalić. Kolejnym niepokojącym sygnałem mogą być rosnące koszty paliwa, ponieważ przy zużywaniu się świecy zapłonowej zwiększa się również spalanie. Jeśli zaobserwujemy wzrost poboru paliwa w połączeniu z regularnym spadkiem osiągów silnika, niemal na pewno winowajcą okaże się uszkodzona świeca zapłonowa.

Warto zauważyć też, że zużyta świeca zapłonowa może być powodem nierównomiernej pracy silnika oraz mocno odczuwalnych drgań pojazdu. To bardzo łatwy do zaobserwowania objaw, który może wskazywać jasno właśnie na konieczność wymiany świecy zapłonowej.

Po czym jeszcze można poznać, że świece zapłonowe są do wymiany? Kolejnym istotnym objawem, również dość łatwym do zaobserwowania, są problemy z uruchomieniem auta. Problem pojawia się zwłaszcza podczas próby rozruchu na zimnym silniku. Winne często okazują się słabe świece zapłonowe. Objawy często bywają wtedy związane z zanieczyszczeniami i osadem na świecy zapłonowej. Nierzadko wiąże się to również z dymem w nietypowym kolorze, który wydobywa się z rury wydechowej. W takiej sytuacji bywa on zabarwiony na niebiesko lub po prostu ma kolor ciemniejszy niż zazwyczaj. Tego typu problemy ze świecami często spowodowane są stosowaniem bardzo słabej jakości paliwa, a także uszkodzeniem innych elementów układu zapłonowego.

Jak wymienić zużyte świece zapłonowe

Jak wymienić zużyte świece zapłonowe?

Kiedy zauważymy w naszym samochodzie jakiekolwiek objawy zużytych świec zapłonowych, należy sprawdzić, czy nasze podejrzenia dotyczące ich zużycia lub uszkodzenia są prawdziwe. Do wymiany świec konieczne będą odpowiednie narzędzia. Na pewno warto wyposażyć się w zestaw kluczy, który będzie zawierał nasadki do świec.  Wymiana świec zapłonowych musi być precyzyjna, tak aby nie uszkodzić przy okazji innych elementów układu napędowego. Należy zdemontować zużyte świece i wkręcić nowe. Nie jest to wybitnie trudna czynność, ale mimo wszystko może sprawić problem osobom będącym na bakier z mechaniką i majsterkowaniem. W takim przypadku wymianę zużytych świec zapłonowych lepiej zlecić mechanikowi w warsztacie motoryzacyjnym.

Jak wyglądają zużyte świece zapłonowe i co z nimi zrobić?

Sprawna świeca zapłonowa charakteryzuje się czystym izolatorem ceramicznym, a także nakrętką kontaktową bez uszkodzeń. Jeśli po skontrolowaniu wyglądu świec widzimy na nich wyraźne uszkodzenia, a izolator jest bardzo okopcony, konieczna jest wymiana. Świece zapłonowe nie stanowią szczególnego zagrożenia dla środowiska naturalnego, dlatego nie trzeba ich utylizować w żaden specjalny sposób. Wystarczy wyrzucić je do odpowiedniego kontenera na odpady.

Warto pamiętać o tym, że regularna wymiana świec zapłonowych jest ważna, jeśli układ napędowy samochodu ma być w pełni sprawny. Zaleca się, aby zużyte świece zapłonowe wymieniać co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów przebiegu. W przypadku najpopularniejszych świec niklowych żywotność wynosi ok. 30 tys. przejechanych kilometrów. W przypadku trwalszych świec platynowych lub irydowych wymiana będzie konieczna po ok. 60-80 tysiącach kilometrów. Najbardziej nowoczesne modele pozwalają nawet na większy przebieg bez konieczności wymiany.

Preparat do regeneracji silnika i inne środki wspomagające pracę samochodu

0
Preparat do regeneracji silnika

W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszą się różnego rodzaju dodatki do silnika oraz do oleju silnikowego. Wielu kierowców myśli już nie tylko o wymianie oleju, ale także stosuje liczne środki, które mają zredukować zużycie paliwa oraz spalanie oleju. Można sięgnąć także po preparaty poprawiające właściwości smarne olejów lub służące regeneracji silnika. Czy warto wybierać takie produkty?   

Olej silnikowy, a dodatki do oleju

Najczęściej wybieranym dodatkiem do oleju silnikowego jest preparat do regeneracji silnika. Istotą jego działania jest tworzenie specjalnej warstwy ochronnej. Warstwa ta ma za zadnie chronić powierzchnie tarcia oraz newralgiczne elementy silnika. Dzięki niej tarcie metalu jest znacznie zmniejszone. O zastosowaniu preparatu tego rodzaju mogą myśleć kierowcy, którzy chcą uniknąć kosztownych napraw. Preparat do regeneracji silnika zabezpiecza części jednostki napędowej przed dalszym zużyciem, wyrównuje pracę silnika i sprzyja utrzymaniu ciśnienia sprężania na odpowiednim poziomie. Są to niezaprzeczalne korzyści. Jeśli dodamy do tego, że taki specyfik ułatwia rozruch zimnego silnika, redukuje poziom zużycia paliwa i zmniejsza zużycie oleju, na pewno z łatwością dojdziemy do wniosku, że powinien to być niezbędny produkt dla każdego kierowcy.

Nie tylko preparaty do regeneracji silnika

Rzecz jasna regeneracja silnika to nie wszystko, co mogą zapewnić dodatki do oleju. Nie ulega wątpliwości, że warto dbać o silnik w samochodzie, ale równie istotna jest dbałość również o inne podzespoły. Środki poprawiające właściwości smarne można stosować także w przypadku skrzyń biegów. Dodatek do oleju skrzyni biegów zapewnia skuteczną regenerację tego mechanizmu i chroni go przed nadmiernym zużyciem. Jego stosowanie jest odczuwalne dla kierowcy, ponieważ zmiana biegów staje się łatwiejsza i bardziej płynna, a wibracje i hałasy emitowane przez mechanizm skrzyni biegów zostają zredukowane. Produkt ten można stosować także do regeneracji tylnych mostów i reduktorów.

Dodatki do paliwa i ich właściwości

Często stosowanym rozwiązaniem jest również dodatek do paliwa, którego zadaniem jest oczyszczenie układu zasilania paliwem. Preparat ten usuwa zanieczyszczenia z wtryskiwaczy paliwa oraz z komory spalania. Podobnie jak wspomniany środek do regeneracji silnika, uszlachetniacz do paliwa również zmniejsza zużycie paliwa i ułatwia rozruch zimnego silnika. Utrzymanie czystości układu redukuje poziom ryzyka powstawania awarii, które w przypadku wtryskiwaczy bywają szczególnie kosztowne. Obydwa preparaty mogą być stosowane razem, dla uzyskania najlepszego efektu.

Opony zimowe – sprawdzamy, na co zwracać uwagę przy ich wyborze

0
Opony zimowe

Wybieranie opon zimowych do samochodu to dla wielu kierowców jeden z ważniejszych zakupów dokonywanych co kilka lat. Opony mają wpływ na bezpieczeństwo jazdy, ponieważ odpowiadają za przyczepność auta do nawierzchni jezdni. Dodatkowo mają duży wpływ na to, czy jazda samochodem jest komfortowa. Dobre opony mogą pracować ciszej, co zdecydowanie zwiększa komfort jazdy, szczególnie na długich trasach. Decydując się na kupienie nowego ogumienia na sezon zimowy warto dowiedzieć się jak wybrać to najlepsze.

Bieżnik opony zimowej – czy ma znaczenie?

Jednym z czynników, który ma wpływ na jakość i pracę opony ma jej bieżnik. Wybierając opony zimowe takie jak https://noweopony.pl/opony/falken, warto zwrócić uwagę na to jaką rzeźbę ma bieżnik. W sezonie zimowym doskonale sprawdza się bieżnik kierunkowy i asymetryczny. Sprawnie radzą sobie na śniegu oraz błocie. Dodatkowo bieżnik asymetryczny doskonale odprowadza wodę spod kół, dzięki czemu zmniejsza ryzyko występowania niebezpiecznego zjawiska na drodze, zwanego aquaplaningiem. Dostępne są również opony o bieżniku symetrycznym, które jednak na sezon zimowy nie są najlepsze. Zdecydowanie lepiej radzą sobie w sezonie letnim, w którym warunki na drogach są łatwiejsze.

Jak wybrać producenta opon zimowych?

Decydując się na kupienie nowych opon do samochodu warto znaleźć miejsce, w którym można zrobić bezpieczne zakupy. Sklep internetowy z oponami, to miejsce, gdzie można zakupić wysokiej jakości opony zimowe, które będą wyróżniać się trwałością i odpornością na nierównomierne ścieranie.  Warto wiedzieć, że na jakość ogumienia wpływ ma producent. To właśnie dlatego lepiej zdecydować się na kupienie ogumienia pochodzącego od znanego i cenionego producenta, by mieć pewność, że jest przygotowane do pracy w trudnych warunkach. Dodatkowo znaczenie ma cena. Im niższa cena, tym mniejszą jakość ma guma, z której wykonane zostały opony. Szukanie najtańszych opon nie jest więc najlepszym rozwiązaniem, ponieważ szybko się zniszczą i konieczna będzie kolejna wymiana.

Dopasowanie opon do samochodu – o czym warto pamiętać?

Wybierając się na zakupy trzeba pamiętać o tym, że opony powinny być dopasowane do rodzaju samochodu. Trzeba więc zapoznać się z zaleceniami producenta auta, by dowiedzieć się jaki indeks nośności i prędkości powinna mieć opona, by zapewniać bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Zwracając uwagę na wyżej wymienione szczegóły bez trudu można znaleźć opony na sezon zimowy, które będą działać sprawnie.

Wybór opon do motocykla

0

Każdy motocyklista chciałby, aby jego maszyna była wyposażona w sprawdzone i niezawodne części. Jednym z najważniejszych aspektów jest wybór opon do motocykla. Można je zakupić zarówno w serwisie, co jest w zdecydowanej większości przypadków droższą opcją, jak i w Internecie. Oglądając różne opony motocyklowe dostępne w sieci trzeba być świadomym kilku kwestii.

Jakie opony do motocykla wybrać?

Po pierwsze, powinniśmy dokonywać zakupów jedynie na sprawdzonych portalach. W przeciwnym razie możemy zostać oszukani na wiele sposobów. Możemy nie otrzymać towaru, za który zapłaciliśmy, jak i dostać wadliwe opony. Pamiętajmy, że chodzi tutaj o nasze bezpieczeństwo, więc w żadnym wypadku nie powinniśmy kierować się wyłącznie ceną podczas robienia tego rodzaju zakupów. Źle wykonane opony stwarzają zagrożenie zarówno dla nas, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Opony do motocykli należy kupować wyłącznie na sprawdzonych stronach internetowych. Jeśli nie wiemy, czy dana strona jest godna zaufana, wówczas możemy poczytać o niej opinie w Internecie, lub zasięgnąć porady eksperta.

opony motocyklowe

Po drugie, należy pamiętać o tym, by opony były dostosowane do naszego pojazdu. Poza rozmiarem warto zwrócić również uwagę na ich przeznaczenie. Opony miejskie będą się różnić od sportowych, czy terenowych. Zwróćmy też uwagę na firmę i kraj produkcji. Jeśli na produkcie będzie widniał znaczek firmy dobrze rozpoznawalnej w branży motorowej, czy wulkanizacyjnej, wówczas ryzyko tego, że pojawią się jakieś niedogodności będzie mniejsze. Do najbardziej znanych producentów opon motocyklowych należą Pirelli, Bridgestone oraz Dunlop.

Dobrze dobrane opony zapewnią nam komfort jazdy i pozwolą czerpać prawdziwą przyjemność z jazdy motocyklem. Zarówno krótkie wycieczki po mieście, jak i dłuższe wyprawy z pewnością będą ekscytujące. Przed sezonem warto zadbać o to, by opony były w doskonałej kondycji, gdyż pozwoli nam to na uniknięcie ewentualnych problemów w trasie. Nikt nie chciałby przecież być niemile zaskoczony przez konieczność nagłej naprawy motocykla w czasie trwania podróży, zwłaszcza za granicą.

Zakup opon motocyklowych

Podsumowując, opony motocyklowe można nabyć zarówno w większości serwisów, jak i samodzielnie przez Internet. Szukając tych części na własną rękę korzystajmy tylko ze sprawdzonych stron i wybierajmy produkty renomowanych producentów. W razie jakichkolwiek wątpliwości, warto zasięgnąć porady specjalisty. Stan ogumienia pojazdu zawsze należy sprawdzić przed rozpoczęciem sezonu motocyklowego. Odpowiednio dobrany i sprawny sprzęt pozwoli na czerpanie dużej dawki przyjemności z jazdy.

Wymiana i wyważanie opon motocyklowych

0
Wymiana i wyważanie opon motocyklowych

Dobry stan techniczny motocykla jest bardzo ważny, jednak nie można zapomnieć również o jego oponach. To one mają bezpośredni kontakt z podłożem. Odpowiadają w głównej mierze za bezpieczeństwo, a także komfort poruszania się po drogach. Dlatego należy regularnie przeprowadzać wymianę opon oraz ich wyważanie.

Wymiana opon motocyklowych – nowe czy używane?

Przed zakupem ogumienia pojawia się pytanie, czy wybrać opony nowe, czy używane? Bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem będzie nabycie nieużywanego ogumienia. Ma na to wpływ kilka czynników.

Przede wszystkim jest to historia produktu. Owszem, za opony używane na pewno zapłaci się mniej. Ponadto, można znaleźć także modele z drugiej ręki z segmentów średnich i premium w bardzo atrakcyjnych cenach. Jednak aby dokonać naprawdę dobrego zakupu, trzeba mieć wiedzieć, czy dany egzemplarz można jeszcze użytkować, czy jest bezpieczny, a także czy sprawdzi się w terenie, po którym najczęściej się poruszamy.

Dlatego znacznie łatwiejszą i pewniejszą opcją jest skorzystanie z oferty sprawdzonych sklepów z ogumieniem, gdzie opony motocyklowe Metzeler, a także produkty innych marek można zakupić w bardzo korzystnej cenie. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest także profesjonalne doradztwo. Doświadczeni sprzedawcy bez problemu wskażą nam model, który sprawdzi się w przypadku naszego motocykla.

Wymiana opony w motocyklu – kiedy i dlaczego trzeba ją przeprowadzić?

Jeśli chodzi o kierowców zarówno samochodów, jak i motocykli, często zdarza im się zapomnieć o regularnej wymianie ogumienia. Postępując w ten sposób, narażamy siebie oraz innych uczestników ruchu drogowego na poważne niebezpieczeństwo. To opony stykają się z podłożem i decydują o jego przyczepności, długości drogi hamowania, a także komforcie podróży. Zmiana opon motocyklowych jest szczególnie ważna. Motor osiąga często dużo większe prędkości niż standardowy samochód, a ma jedynie dwa punkty podparcia, więc jest znacznie mniej stabilny. Jeśli ogumienie będzie w złym stanie, można szybko stracić panowanie nad jednośladem i doprowadzić do wypadku i poważnych obrażeń ciała.

Zmiana opon w motocyklu

Zmiana opon w motocyklu – kiedy należy to zrobić?

W zależności od terenu, po jakim poruszamy się motocyklem, intensywności użytkowania, stylu jazdy oraz samego typu jednośladu, moment wymiany opon jest różny. Duże znaczenie ma także to, czy zawsze utrzymujemy prawidłowe ciśnienie w oponach. Jeśli jest ono zbyt niskie, bieżnik zużyje się szybciej, a także istnieje większe prawdopodobieństwo jego przebicia. Z kolei zbyt wysokie może wiązać się z gorszą przyczepnością opon do nawierzchni. Dlatego zawsze należy przestrzegać zaleceń producenta odnośnie do odpowiedniego ciśnienia w oponach.

Zwykle zmianę opon w motocyklu powinno przeprowadzać się już po 15 000 km – ogumienie jednośladów zużywa się szybciej niż samochodowe. Co więcej, warto obserwować bieżnik. Jeżeli będzie on niższy niż 2 mm, czas na zmianę opon. Ponadto, kiedy zauważymy, że prowadzenie motocykla jest trudniejsze niż zwykle, warto udać się do serwisu i sprawdzić stan ogumienia.

Wyważanie kół motocyklowych

Dobre wyważenie kół jest bardzo ważne w przypadku wszystkich pojazdów. Jeśli chodzi o motocykle, jest znacznie bardziej istotne, ponieważ jednoślady tego typu poruszają się z dużą prędkością. Właśnie w takich warunkach najbardziej odczuwa się konsekwencje niedostatecznego wyważenia. Co można rozumieć poprzez dobre wyważenie kół? Oznacza to równomierne rozłożenie mas, czyli doprowadzenie do sytuacji, w której koło ma w każdym miejscu taką samą lub zbliżoną masę.

Niektórzy kierowcy zastanawiają się, czy wyważać koła w motocyklu. Jest to jak najbardziej konieczne do tego, aby zachować odpowiednie właściwości jezdne jednośladu. Oznaką źle wyważonych kół jest charakterystyczne drganie (shimmy). Najczęściej konsekwencje tego stanu są mocno widoczne podczas szybkiej jazdy. Wibracje kierownicy przechodzące w uciążliwe drgania są nie tylko niekomfortowe dla kierowcy, lecz także niebezpieczne.

Kolejnym symptomem złego wyważenia kół jest nikła precyzja prowadzenia, słaba stabilność pojazdu oraz kłopotliwe pokonywanie zakrętów. Pojawia się także charakterystyczny szum, który może rozpraszać kierującego.

Konsekwencje jazdy na niewyważonych kołach

Złe wyważenie koła motocyklowego widoczne jest nie tylko w sposobie jazdy oraz dyskomforcie prowadzenia motocykla. Ma również wpływ na stan techniczny jednośladu. Nawet niewielkie niedoważenie może po czasie powodować uszkodzenie m.in. łożysk i amortyzatorów. Co więcej, bagatelizowanie złego wyważenia kół może doprowadzić również do pojawienia się rys i pęknięć w ramie. Oczywiście konsekwencje widoczne są także na samych oponach. Ich zużywanie będzie przebiegało nierównomiernie i bieżnik będzie ścierał się znacznie szybciej.

Aby zachować kierowalność pojazdu na wysokim poziomie, znakomitą przyczepność do podłoża oraz krótką drogę hamowania, należy zadać o dobre wyważenie kół. Najlepiej wykonać je w serwisie specjalizującym się w oponach motocyklowych.

IKOL MOTO – wielofunkcyjny lokalizator GPS dla motocyklistów

0
IKOL MOTO

Każdemu motocykliście, któremu zależy na monitorowaniu tras przejazdów oraz możliwości sprawdzenia położenia swojego jednośladu, z pewnością spodoba się udogodnienie, jakim jest lokalizator GPS. Dzięki temu niewielkiemu modułowi można zyskać stały nadzór nad motocyklem.

Jeżeli chcesz wyposażyć swój jednoślad w tego rodzaju nadajnik, warto byś dowiedział się więcej o lokalizatorze GPS do motocykla, który jest naprawdę wart polecenia. Ten podłączany do akumulatora, wielofunkcyjny moduł nie tylko pozwoli Ci na precyzyjne namierzanie pojazdu w czasie rzeczywistym, ale też umożliwi zapisywanie przebytych tras czy sprawdzenie stanu licznika.

Wyjątkowa wytrzymałość

Jak przystało na moduł stworzony z myślą o jednośladach, lokalizator IKOL MOTO charakteryzuje się wyjątkową wytrzymałością – jest wodoodporny i działa nawet w ekstremalnych temperaturach, mieszczących się w przedziale od -30 do aż +80 ℃.

Nie musisz bać się o stan akumulatora, ponieważ ten lokalizator GPS pobiera naprawdę niewielkie ilości energii. Jeśli jednak  z jakiegoś powodu akumulator w Twoim motocyklu odmówi posłuszeństwa – wbudowana w IKOL MOTO zapasowa bateria zagwarantuje działanie modułu aż do 7 dni.

Alerty i raporty – bezpieczeństwo oraz kontrola

Chcesz zadbać o bezpieczeństwo swojego motocykla? IKOL MOTO wysyła alerty, które pozwolą Ci natychmiastowo zareagować na każdą niepokojącą sytuację. Powiadomienie może przyjść do Ciebie za pomocą wiadomości SMS lub e-mail, bądź poprzez mobilną aplikację IKOL Tracker, służącą do monitorowania pozycji lokalizatorów.

To nie wszystko. Moduł ten umożliwia tworzenie raportów dotyczących wykorzystania pojazdu – zawierają one takie dane, jak początek i koniec podróży z danego dnia, prędkość jazdy, ilość pokonanych kilometrów, miejsca postoju oraz wiele innych przydatnych informacji.

Skoro już mowa o śledzeniu tras – warto również wspomnieć o opcji konfiguracji obszarów geograficznych. Nieważne dokąd pojedziesz – IKOL MOTO zawsze będzie Ci towarzyszył.

Możliwość udostępnienia pozycji na mapie

Umawiasz się ze znajomymi i chcesz, by znali Twoją lokalizację? Nic prostszego. IKOL MOTO pozwala na udostępnienie innym osobom mapy, pokazującej zarówno Twoją obecną pozycję, jak i przebytą przez Ciebie trasę, dzięki czemu z pewnością Cię odnajdą (i nie zagubią się po drodze).

Funkcja ta przyda się w wielu okolicznościach. Jeżeli przydarzy Ci się jakaś niespodziewana sytuacja i będziesz potrzebować pomocy – bliscy z łatwością Cię namierzą, korzystając z wcześniej już wspomnianej aplikacji IKOL Tracker.

IKOL MOTO – spokój Twoich bliskich

Skoro już mowa o Twoich bliskich, warto wspomnieć, że opcja śledzenia położenia lokalizatora IKOL MOTO poprzez aplikację IKOL Tracker zagwarantuje im spokój. Od teraz w każdej chwili będą mogli sprawdzić, gdzie obecnie się znajdujesz. Z pewnością będą zadowoleni z tej możliwości – zwłaszcza, jeśli sami nie są miłośnikami jednośladów i kojarzą im się one z niebezpieczeństwem, jakie niesie ze sobą m.in. zbytnia brawura na drodze.

Podsumowując: IKOL MOTO to dobry wybór dla każdego motocyklisty, zapewniający bezpieczeństwo nie tylko pojazdowi, ale również jego użytkownikowi.

Strój na motocykl – jaki wybrać?

0
Strój na motocykl

Sezon na jazdę motocyklem trwa od kwietnia do początku października. Oczywiście, jest to kwestia umowna, ponieważ wiele zależy od warunków atmosferycznych. Bez względu na porę roku motocyklista musi być odpowiednio wyposażony, by jazda jednośladem mogła przebiegać nie tylko w pełnym komforcie, ale i przy zachowaniu optymalnego bezpieczeństwa.

Kombinezon czy kurtka i spodnie?

Podczas jazdy miejskiej lepiej sprawdzają się spodnie skórzane na motocykl wraz z kurtką. Taki zestaw jest też lepszy w okresie letnim. Dlaczego warto kupować odzież na motocykl skórzaną? Ta jest bardziej odporna na ewentualne otarcia, cieszy się też lepszą żywotnością. Z drugiej jednak strony w ubraniu skórzanym ciało może się nazbyt przegrzewać, dlatego alternatywą może być strój tekstylny, z oddychającego materiału i specjalnymi wywietrznikami. Spory wybór można znaleźć na https://motoklan.pl/.

Kombinezon lepiej sprawdza się w podróży, szczególnie do jazdy motocyklami, które osiągają naprawdę zawrotne prędkości. Zwykle wybierają je zwolennicy tzw. ścigaczy, na motory turystyczne zazwyczaj lepsze są spodnie z kurtką.

Dobra jakość ubrania

Warto wiedzieć, że inwestycja w ubranie na motocykl nie jest mała. Prawdziwi fani posiadają nawet kilka kompletów i zakładają je w zależności od pogody czy trasy podróżowania. Wydatek na zestaw to co najmniej kilka tysięcy złotych, ale nie warto w tej kwestii oszczędzać. Tutaj sprawdza się zasada, zgodnie z którą za dobrą jakość trzeba zapłacić więcej.

Co istotne, nigdy nie należy kupować ubrań na motor używanych. Po pierwsze, wszystkie elementy odzieży powinny być dobrze dopasowane pod względem rozmiaru – kombinezon nie powinien być zbyt obcisły ani za luźny, to samo dotyczy spodni czy kurtki. Źle dobrane ubranie może krępować ruchy, co niekorzystnie wpływa na komfort jazdy, a nawet zachowane bezpieczeństwo na drodze. Ponadto, strój na motocykl z tzw. drugiej ręki może być uszkodzone, czego nie widać „gołym okiem”. Uszkodzenia mogą z kolei źle chronić ciało, co ma znaczenie nie tylko w czasie jazdy przy niesprzyjających warunkach pogodowych, ale także w razie kolizji czy groźnego wypadku.

Zawsze dobrze jest nabywać komplety od renomowanych producentów z wieloletnim doświadczeniem i światową renomą na rynku. Kombinezon „no name” będzie oczywiście tańszy, ale z całą pewnością nie jest wykonany z dobrych materiałów. Chodzi tutaj o materiał, który „oddycha”, jest termoaktywny, ale również chroni naszą skórę. Te najlepsze zestawy posiadają zresztą specjalne ochraniacze w newralgicznych miejscach, na przykład na biodrach czy kolanach. Zawsze świetnie sprawdza się wbudowany w strój na motocykl „żółw”, czyli ochraniacz na plecach kierującego motocykl.

Wybór ubrania na motor musi być dobrze przemyślany. Na szczęście dzisiaj z powodzeniem udaje się porównać różne oferty, korzystając chociażby z propozycji sklepów online. Warto z tej opcji korzystać – zakupy przez internet są tańsze, oferują nieograniczony asortyment, a w razie niedopasowania rozmiaru zawsze można w bezproblemowy sposób dokonać wymiany bądź zwrotu towaru.

Ubezpieczenie OC i AC motocykla – gdzie i za ile możesz kupić polisę?

0
Ubezpieczenie OC i AC motocykla

Motocykle to doskonały środek transportu, szczególnie w zatłoczonych miastach. Dla wielu osób jazda na jednośladzie to prawdziwa pasja i sposób na oderwanie się od codziennych obowiązków. Mimo że sezon motocyklowy trwa krótko, to musisz pamiętać o wykupieniu obowiązkowego ubezpieczenia tak jak w przypadku auta. Ile kosztuje polisa i gdzie ją nabyć? Odpowiadamy!

Na czym polega ubezpieczenie motocykla?

Zgodnie z polskim prawem, każdy zarejestrowany pojazd poruszający się po drodze, musi mieć wykupione obowiązkowe OC. Dotyczy to również motocykli o mniejszej pojemności, na które nie trzeba mieć zrobionej dodatkowej kategorii prawa jazdy. Ponadto należy pamiętać, że nie ma możliwości ubezpieczenia motocykla tylko na czas sezonu, gdyż polisę wykupuje się na cały rok. Jako właściciel masz za to możliwość wyboru pakietu ochrony i oprócz podstawowego OC możesz również dokupić AC.  Taka polisa działa w znacznie szerszym zakresie i zapewnia wypłatę odszkodowania za szkody powstałe wskutek:

  • zdarzenia z innym pojazdem lub zwierzęciem,
  • działań osób trzecich,
  • pożaru lub działania substancji chemicznych,
  • niekorzystnych czynników atmosferycznych,

Mając wykupione AC możesz ponadto liczyć na zadośćuczynienie, jeżeli doszłoby do kradzieży całego pojazdu lub tylko jego części.

Jakie są kary za brak ważnego ubezpieczenia?

Właściciel motocykli, którzy nie dopełnili obowiązku ubezpieczeniowego, muszą się liczyć z naliczeniem kary przez UFG. Tak jak w przypadku braku OC samochodu, wysokość opłat karnych zależy od długości przerwy w ciągłości ubezpieczenia. W 2021 roku kary wynoszą:

  • 190 zł za przerwę do 3 dni,
  • 470 zł za brak OC przez okres od 4 do 14 dni,
  • 930 zł za utratę ciągłości ubezpieczenia powyższej 14 dni.

Kary finansowe nie są tak dotkliwe jak te, naliczane za brak OC auta, ale musisz pamiętać, że konsekwencje mogą być znacznie większe. Gdyby doszło do kolizji, a Twój motocykle nie byłby ubezpieczony, musiałbyś wszystkie szkody naprawić z własnej kieszeni.

Ile kosztuje ubezpieczenie motocykla?

Ceny polis motocyklowych są nieco niższe niż ubezpieczenia auta. Nie ma jednak ujednoliconej stawki dla wszystkich jednośladów, gdyż wysokość składki zależy od indywidualnej sytuacji kierowcy. Ubezpieczyciele biorą pod uwagę różne czynniki, które mogą mieć wpływ na cenę OC i AC, a wśród nich znajdują się najczęściej:

  • parametry motocykla, takie jak marka, model, rok produkcji, moc silnika,
  • sposób przechowywania i użytkowania jednośladu,
  • wiek kierowcy i długość posiadanego prawa jazdy,
  • historia ubezpieczenia i zgromadzone zniżki za bezszkodową jazdę,
  • miejsce zamieszkania, zawód, sytuacja rodzinna kierowcy.

Na cenę polisy wpływają także dodatkowe rozszerzenia ochrony. Za pełen pakiet składający się z OC, AC, NNW i Assistance, będziesz musiał zapłacić nawet ponad 1000 zł. Koszty wykupienia podstawowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, zaczynają się już od niecałych 200 zł. Oprócz rodzaju motocykla, sytuacji kierowcy i zgromadzonych zniżek, wiele zależy od polityki prowadzonej w danej firmie ubezpieczeniowej.

Gdzie kupić najlepsze ubezpieczenie motocykla?

Nie wszystkie firmy ubezpieczeniowe oferują możliwość nabycia polisy dla motocykla, ale zdecydowana większość ma takie produkty w swojej ofercie. Możesz je wykupić samodzielnie przez internet, korzystając przy tym z kalkulatora OC i AC ubezpieczenia motocykla. Narzędzie to służy do wyliczania wysokości składek na podstawie informacji podanych w formularzu. Dzięki temu masz szansę sprawdzić, w którym towarzystwie dostaniesz najatrakcyjniejszy produkt ubezpieczeniowy.

Przy zakupie obowiązkowego OC, najważniejszym kryterium wyboru powinna być jak najniższa cena. Jeżeli jednak planujesz rozszerzenie ubezpieczenia o dodatkowe AC, NNW i assistance, powinieneś zwracać uwagę na zapisy OWU. W tym przypadku ważniejsza od ceny jest skuteczności polisy, abyś w razie nieprzewidzianego zdarzenia na drodze otrzymał stosowne odszkodowanie.

Objawy awarii katalizatora

0
katalizator

Właściciele samochodów często zapominają o istnieniu takiej części samochodowej jak katalizator, wspominając o tej części tylko w przypadku awarii. To urządzenie jest dalekie od wieczności i ma swoją własną żywotność. Ze względu na to, że katalizator wykonany jest z drogich materiałów, jest on cenny dla  nawet nieczynny. Cennik katalizatorów – AutoCatalystMarket pomoże określić koszt konwertera spalin dla dowolnej marki samochodu, a także szybko sprzedać go w najbliższym miejscu do ciebie.

Dlaczego jest potrzebny katalityczny neutralizator?

Coraz więcej producentów samochodów zwraca uwagę na przyjazność samochodów dla środowiska. Zachęcają ich do tego normy ustanowione przez rządy większości krajów. Aby nie zanieczyszczać środowiska lub ograniczać wpływ silników spalinowych na środowisko, auta przy produkowaniu wyposażają w katalizatory.

Za pomocą tego urządzenia szkodliwe pierwiastki śladowe zawarte w spalinach są przekształcane w stosunkowo nieszkodliwe. Spaliny składają się głównie z takich substancji:

  • tlenek azotu;
  • węglowodór;
  • tlenek węgla.

W wyniku reakcji katalitycznych pierwiastki te przekształcają się w azot, dwutlenek węgla oraz parę wodną.

Objawy awarii

Czas przydatności katalizatora zależy od warunków pracy pojazdu. Zazwyczaj tą część trzeba wymienić po 100-150 tysiącach kilometrów. W nowoczesnych samochodach problem z katalizatorem będzie zgłaszany przez wskaźnik „Check Engine”, który będzie wyświetlany na panelu. Zidentyfikowanie tego błędu może wprowadzić silnik w tryb awaryjny.

Ale natychmiastowa awaria następuje tylko w przypadku mechanicznego uszkodzenia bloku ceramicznego. W innych przypadkach część zawodzi stopniowo, zaczynając tracić swoją skuteczność jeszcze przed sygnałem z komputera pokładowego.

W takich przypadkach usterka sygnalizowana jest utratą mocy silnika, utrudnionym rozruchem i zwiększonym zużyciem paliwa. Spadek dynamiki wiąże się z zablokowaniem komórek neutralizatora, przez co zmniejsza się przepustowość układu wydechowego i wzrasta ciśnienie wsteczne na tłokach elektrowni.

Rzadziej przyczyną awarii jest zatarcie warstwy katalitycznej, przez to nie następuje oczyszczenie spalin, na co wskazuje sonda lambda.

Czy można odrestaurować katalizator?

Zużytego katalizatora zwykle nie można naprawić. Można go reanimować tylko w przypadku blokady niewielką ilością sadzy. W takich przypadkach komórki są myte specjalnym roztworem i przedmuchiwane.

Ale najczęściej kanały są tak zatkane, że nie udaje się  je wyczyścić. Zwłaszcza jeżeli olej lub jego odpady dostaną się do układu wydechowego.

Z pewnością także trzeba będzie usunąć katalizator, jeśli awaria jest spowodowana niewłaściwą pracą układu zapłonowego. Gdy paliwo wypala się w rurze wydechowej, warstwa katalityczna topi się.

W przypadku mechanicznego uszkodzenia bloku ceramicznego konwertera surowo zabrania się eksploatacja samochodu, nawet przy uruchomionym silniku. Wyszczerbione elementy ceramiczne mogą dostać się do silnika i spowodować jego uszkodzenie.

Odzież offroadowa – co ubrać na motocykl crossowy?

0
Odzież offroadowa

Jazda motocyklem po bezdrożach może być wyjątkowo przyjemną przygodą. Bezpieczne i komfortowe pokonywanie kolejnych przeszkód na popularnym crossie wymaga wcześniejszego przygotowania zestawu specjalnych ubrań. Sprawdź jaką odzież offroadową powinieneś mieć na sobie, aby z radością jeździć po leśnych i piaszczystych trasach!

WARTO PRZECZYTAĆ

Zużyte świece zapłonowe – objawy zwiastujące konieczność wymiany

Świece zapłonowe to istotny element układu napędowego. Odpowiadają one zarówno za rozruch silnika, jak i jego właściwą pracę w trakcie jazdy. Warto więc wiedzieć,...

Wybór opon do motocykla