Kultowy model VW Karmann Ghia w wersji kabrio to niespełnione marzenie wielu kolekcjonerów zabytkowych pojazdów. Na ten moment auto jest coraz cenniejszym znaleziskiem na rynku motoryzacyjnym. Znalezienie egzemplarza w zadowalającym stanie technicznym i wizualnym niemalże graniczy z cudem. Poznaj historię, wady i zalety najpiękniejszego auta w historii koncernu Volkswagena!
Wady i zalety Karmann Ghia w wersji cabrio
Kluczowe atuty tego wyjątkowego pojazdu to:
- doskonałe osiągi techniczne (prędkość maksymalna nawet do 150 km/h),
- niezawodność,
- ponadczasowy design.
Ten samochód ma też pewne wady. Problematyczne mogą być naprawy mechaniczne, które będzie w stanie wykonać tylko wykwalifikowany mechanik. Zdarza się też, że właściciele tego samochodu mają problem z dostępnością do części zamiennych w razie pojawienia się usterki. Na szczęście możesz kupić wiele oryginalnych części do tego auta w sklepie online garbus.pl.
Posiadanie klasycznego samochodu od koncernu Volkswagena to prawdziwy powód do dumy. Obecnie na rynku jest coraz mniej modeli Karmann Ghia cabrio zachowanych w idealnym stanie technicznym i wizualnym.
Początki VW Karmann Ghia Cabrio!
Seryjna produkcja kultowego auta VW Karmann Ghia Cabrio ruszyła w 1949 roku. Początkowo był nazywany Garbusem Cabrio. W roku 1951 nowy właściciel koncernu samochodowego zaproponował rozszerzenie produkcji o model sportowy tego pojazdu. W 1957 roku powstało aż 81 tysięcy kabrioletów. To jednak nie wszystko. W Brazylii w latach 1962-1975 wyprodukowano dodatkowe 40 tysięcy sztuk tego kultowego auta.
Przeczytaj również: https://garbus.pl/pl/n/54.
Co się dzieje z VW Karmann Ghia obecnie?
Na ten moment nie wiadomo, ile pozostało sprawnych pojazdów w wersji cabrio. Przyjmuje się, że na całym świecie jest ich maksymalnie kilkadziesiąt tysięcy. Spadkobiercą renomy VW Karmann Ghia cabrio jest nowszy model Volkswagena Scirocco, który jest produkowany do dziś.
Udało Ci się kupić klasycznego VW Karmann Ghia? Masz ogromne szczęście, ale i ciąży na Tobie spory obowiązek. Aby utrzymać to auto w nienagannym stanie technicznym i wizualnym, musisz mieć dostęp do oryginalnych części zamiennych. Znajdziesz je na stronie: https://garbus.pl/vw-t14-karmann-ghia.
Utrzymanie VW Karmann Ghia – ile to kosztuje?
W dzisiejszych czasach utrzymanie zabytkowego samochodu wcale nie jest takie drogie. Miesięczne koszty bez uwzględniania wydatków związanych z remontem i wymianą części eksploatacyjnych to maksymalnie kilkaset złotych.
Oczywiście ostateczna kwota jest uzależniona od tego, jak dużo podróżujesz swoim klasykiem. Im więcej kilometrów przejedziesz, tym wyższe będą koszty. To wpłynie też na poziom zużycia części eksploatacyjnych, np. tarcz hamulcowych.
Niezależnie od wydatków na utrzymanie zabytkowego auta – posiadanie VW Karmann Ghia w wersji cabrio daje ogromną przyjemność. Za kierownicą tego bolidu poczujesz się wyjątkowo i odczujesz wzrok przechodniów podążający za pojazdem.